miercuri, 30 martie 2016

București românesc. Context european. Lansare de carte


Mã bucur cã exist, cã reușesc sã îmi exprim liber ideile, iar când familia, prietenii, colegii și chiar necunoscuţi mi se alãturã în demersurile mele de a decripta sistemul european, eu mã declar mulţumit.

Astãzi, 30 martie 2016, am încheiat un proiect gigant, acela de a publica și lansa o carte scrisã în ultimii 5 ani. E a 4-a și sunt foarte mandru de asta. Am intitulat-o acum simbolic “Bruxelles european. Context românesc”, asa cum v-am obișnuit în mesajul general al blogului meu.

Evenimentul de lansare a fost împletit cu prezentãri din partea masterandelor SNSPA. Credeţi-mã, vine o generaţie care dorește sã înţeleagã tainele politicilor sectoriale europeane, chiar dacã sunã puţin masochism…
 

Câteva cuvinte despre carte…

Anul 2016 este un an simbolic pentru mine, este momentul când sărbătoresc 18 ani de când îmi derulez activitatea în lumea afacerilor europene din Bruxelles. Acum, la ceasul “majoratului meu comunitar”, am realizat un exerciţiu publicistic, dar şi managerial, de a publica într-o carte ideile mele despre Uniunea Europeană contemporană. Este o culegere care cuprinde 6 capitole, urmărind teme de actualitate precum: Piaţa forţei de muncă și afacerile din Bruxelles-ul european, Eficienţa României în Uniunea Europeană, Tehnicile de comunicare UE, Europa cetăţenilor, Educaţia europeană şi Diaspora românească.

Fiecare capitol conţine materiale trecute deja prin sita relevanţei editoriale, fiind publicate în perioada 2011-2015 în cotidiene, reviste sau portaluri româneşti de prestigiu precum: Foreign Policy România, Ziarul Financiar, Adevărul, România Liberă, Gândul, Dilema Veche, Evenimentul Zilei, Jurnalul Naţional, Capital, Cadran Politic, Cariere, PR România, HotNews, EurActiv, Calea Europeană, Convorbiri Europene, Occidentul Românesc şi Făclia. Pentru a da mai multă însemnătate celor prezentate, dar şi pentru a păstra “parfumul de epocă”, am publicat în această carte varianta originală a articolelor.

Unele materiale, prinse în această carte, le-am redactat împreună cu prieteni din Bruxelles sau România. Acum este un bun moment să le mulţumesc acestora pentru excelenta colaborare: Raul Rădoi, Anda Ghiran, Radu Magdin, Codruţa Filip, Camelia Nistor şi Raluca Dan.

Doresc să mulţumesc şi editurii Comunicare.ro, SNSPA şi în special doamnei profesor Alina Bârgăoanu pentru excelenta colaborare şi pentru că au făcut posibilă publicarea acestei cărţi.

Dan LUCA / acum în București

 

 

 

Niciun comentariu: