duminică, 26 ianuarie 2014

Un român în Bundestagul german – punte între cele două ţări


Jurnalul naţional prezenta recent povestea lui Bernd Fabritius, născut la Sibiu, primul sas din România ales în Bundestag, postură din care speră că va putea ajuta şi ţara noastră, care are nevoie de o prezentare “realistă şi credibilă" pentru a-şi îmbunătăţi imaginea.

Ajuns în Germania în 1985, Bernd Fabritius, explică faptul că "Mi-am propus să apăr interesele conaţionalilor care m-au ales, dar şi ale diasporei române, mai ales că mi-am păstrat şi cetăţenia română".

În interviul realizat de jurnaliştii români, Bernd Fabritius sublinia un lucru interesant: ”Chiar dacă noi, în Germania, avem nevoie de forţă de muncă, România are le fel de mare nevoie. Ţările vecine nu trebuie privite doar ca bazine de alimentare pentru piaţa  muncii din ţările mai dezvoltate, ci şi ca buni vecini, care au o nevoie accentuată de resursele umane proprii”.

Apropo de beneficiile sociale pentru care aplică românii în ţările gazdă, mi-a plăcut foarte mult comparaţia – “Trebuie restricţionate numai posibilităţile de a beneficia fără a contribui! Permiteţi-mi o comparaţie din viaţa individuală. Dacă un vecin nu mă ajută în gospodăria mea la săpat şi la sădit, nici nu îl invit la recoltă. Dar cine vine deja primăvara, pune mâna la treabă, desigur că este binevenit şi la recoltă. Exact la fel funcţionează şi sistemele sociale, care sunt sisteme de solidaritate între contribuabil şi beneficiar”.

Iar o chestiune pe care insist mult şi apropo de alte ţări, dar care în cazul Germaniei Bernd Fabritius a conturat-o foarte bine – “Acum în Germania etnicii germani din România sunt priviţi ca o punte de încredere între România şi Germania. Noi cunoaştem ambele ţări, ambele moduri de gândire, ceea ce este o competenţă suplimentară necesară în relaţiile bilaterale”.

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu: