luni, 23 decembrie 2013

Dan LUCA – comunicare practicã pe axul România-Bruxelles şi în 2013


Îmi place să interacţionez direct cu oamenii, să simt pulsul evenimentelor pe care le comentez, să fiu în centrul preocupărilor pentru “proiectul european”.

Implicarea mea în fluidizarea procesului de integrare şi racordare a României la Uniunea Europeană nu este o simplă “poveste”, nepusă în scenă, uitată undeva. Încerc să îmi aduc contribuţia efectivă la ceea ce cred că merită făcut, ca dovadă fiind prezenţa mea la evenimente româneşti la Bruxelles, la manifestări europene în marile capitale, dar mă străduiesc să lansez şi în România evenimente şi dezbateri europene de calitate.

Activitatea academică îmi dă satisfacţia că există interes din partea studenţilor pentru a înţelege în mod real mecanismul decizional de la Bruxelles. Noţiuni de genul munca în mediul intercultural, comunicarea europeană sau harta Bruxelles-ului european au trezit dezbateri profunde şi în 2013.

Scriu deja de peste 16 ani articole şi corespondenţe din Bruxelles pentru România, şi asta poate mi-a dat şi curajul de a mă aventura să încep munca la cele trei cărţi pe care le-am publicat.

Anul acesta am reuşit să intru în casele oamenilor prin intermediul emisiunilor televizate, cele mai multe transmise în direct, şi pentru mine acest fapt conteazã mult.

Televiziunile locale şi presa locală sunt un bun mijloc de a explica cât mai concret acele “teme mărunte” care la Bruxelles nasc decizii legislative cu impact asupra vieţii fiecărui cetăţean.

Varianta interviurilor, apărute în publicaţii de specialitate, locale sau centrale, mi-au dat ocazia de a personaliza ideile pe care încerc să le transmit şi a explica cu argumente concrete pe ce mă bazez atunci când le emit.

Este o muncã enormã în a activa pe mai multe paliere: academic, consultanţã, comunicare, politic, şi toate acestea pe axul România – Bruxelles. Dar ce poate sã fie mai frumos decât realitatea pe care o trãim?

Sper sã am forţa sã continui şi în 2014 pe astfel de coordonate!

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu: