sâmbătă, 12 octombrie 2013

Cultura românească – adevărat brand turistic


Festivalul „George Enescu”, pe lângă faptul că este un eveniment cultural internaţional major organizat în România, este şi un puternic brand cultural al României, un real magnet pentru turiştii străini.

Oana Marinescu sugera foarte bine argumentat că festivalul poate deveni o locomotivă pentru imaginea de ţară, pe lângă evenimentul în sine, inclusiv prin “dezvoltarea turismului cultural în jurul evenimentului şi a altor destinaţii turistice în completare (tot mai mulţi tur-operatori includ România în oferte datorită Festivalului); dezvoltarea serviciilor, ceea ce ar duce la dinamizarea vieţii economice a Bucureştiului şi a oraşelor în care au loc concerte; dezvoltarea infrastructurii culturale, cu precădere a unei săli adecvate de concerte, ţinând cont de nevoile unui Festival internaţional; încurajarea vieţii artistice şi a formării noilor generaţii de artişti din domeniul muzicii clasice; dezvoltarea altor activităţi culturale cu valoare recunoscută; dezvoltarea infrastructurii de acces,  a patrimoniului cultural a utilizării tehnologiei şi consolidarea relaţiilor bilaterale, prin activităţi de diplomaţie publică”.

Apropo de recentul material pe care îl citeam în Foreign Policy, doresc să insist pe încă un aspect - importanţa implicării Diasporei în promovarea turismului cultural în România.

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu: