duminică, 21 iulie 2013

Greşeli în mediul online care pot afecta imaginea personală


Pe lângă dificultatea de a exprima exact ceea ce doreşti, din lipsa contactului direct, în cazul comunicării în mediul virtual, chiar şi cele mai simple lucruri pot fi interpretate greşit de destinatar.

Preluând ideile Harvard Business School Publishing Corp, un interesant material Cariere descrie cum putem minimiza dezavantajele comunicării prin e-mail, telefon sau mesaje postate pe reţelele sociale – “Înainte de a trimite un e-mail important, roagă pe altcineva să-l citească, doar ca să te asiguri că nu va fi interpretat greşit”. Mai mult, se recomandă cu tărie “ca în comunicarea virtuală să fie folosite respectul, afirmaţiile pozitive şi exprimarea recunoştinţei, pentru ca în acest fel să fie stabilite tonul cuvenit şi contextul potrivit”.

Nu doar relaţiile pot fi afectate de tratarea necorespunzătoare a comunicării în mediul online, ci şi imaginea personală, în general. Nu puţini sunt angajatorii care urmăresc activitatea online a candidaţilor.

“Un studiu realizat anul acesta în SUA, de Harris Interactiv pentru CareerBuilder (unul dintre cele mai mari site-uri de job-uri din Statele Unite) ne arată că 43% dintre angajatorii americani, care caută în prezent informaţii despre candidaţi cu ajutorul Social Media, au găsit în aceste medii informaţii ce i-au determinat să renunţe categoric la unii candidaţi, procentul fiind în creştere faţă de anul trecut”, precizează revista HR Manager. Atenţie deci!

Dar există şi cazuri în care activitatea online a fost definitorie pentru angajare- “Candidatul avea o imagine profesională adecvată; Profilul candidatului era bine definit, dezvăluind o arie de largă de interese şi preocupări; Candidatul era creativ; Candidatul avea abilităţi de comunicare deosebite; Informaţiile din background-ul candidatului erau compatibile cu CV-ul; Alţi oameni au postat referinţe foarte bune cu privire la candidat”.

Dan LUCA / Bruxelles

 

 

 

 

 

 

Niciun comentariu: