vineri, 8 februarie 2013

“Comunicarea eficientă” prin Etos, Patos şi Logos

Specialiştii recomadă ca şi soluţie în rezolvarea problemelor de orice fel ″să comunicăm″ – de la divergenţe în viaţa personală, la cele profesionale, dar şi chestiuni ce ţin de diplomaţie naţională sau internaţională, toate au nevoie de o ″comunicare eficientă″. Procesul este cu atât mai dificil cu cât sistemul este mai complex.

Scott Edinger, fondatorul unei firme de consultanţă, identifică cele trei elemente necesare unui bun comunicator – evidenţiate cu mii de ani în urmă de Aristotel – Etos-ul, Patos-ul şi Logos-ul.

″Etosul este, în esenţă, credibilitatea ta – adică motivul pentru care oamenii ar crede în ceea ce spui″, spune acesta.

″Patosul înseamnă să stabileşti o conexiune emoţională –  ceea ce, în esenţă, este motivul pentru care oamenii cred că lucrurile pe care le spui vor conta pentru ei. Dacă “tragem linia la sfârşitul zilei”, patosul are cea mai mare influenţă asupra percepţiei pe care oamenii o au asupra eficienţei în comunicare a liderului lor″, explica specialistul conform materialului prezentat în Cariere.

″Logosul este modul în care apelezi la simţul raţiunii al celorlalţi oameni – de unde şi termenul de “logică”. Liderii din ziua de azi îşi folosesc punctele forte din domeniile gândirii strategice, capacităţii de a rezolva probleme şi abilităţilor de gândire analitică, iar în felul acesta ei exprimă idei logice în termeni suficient de clari şi de convingători pentru a influenţa rezultatele pe care le obţin prin comunicare″, ceea ce ″cuantifică″ în esenţă calitatea procesului de comunicare.

Dan LUCA / Bruxelles

 

Niciun comentariu: