sâmbătă, 22 decembrie 2012

Pentru ce muncim?

Productivitatea muncii este influenţată nu doar de condiţiile existente la locul de muncă sau de beneficiile materiale pe care angajaţii le primesc. Un recent material publicat de Cariere, preluând ideea expusă de doi specialişti americani, explică cum devine mai productiv un angajat care este conştient că ceea ce realizează prin jobul său ajută într-o oarecare măsură pe cineva.

Liderii merită să ţină cont de acest lucru şi să dezvolte echipe care muncesc cu pasiune – până la urmă fiind vorba de o investiţie aproape nulă, beneficiile sunt extraordinare. Este foarte bun exemplul angajaţilor call-center-ului care strângea fonduri pentru studenţi. Împărţiţi în trei echipe – una a discutat cu un student din program, a doua a primit doar scrisori de mulţumire, iar ce-a de-a treia echipă nu a avut nici un contact cu studenţii. Studiile experimentale demonstrează în final – “Faptul că au avut o conexiune personală cu o persoană „reală“ care a beneficiat de munca lor le-a permis angajaţilor din call center să simtă adevărata valoare a eforturilor pe care le depun; acel contact cu studentul a asociat „o faţă reală“ cu rezultatele muncii lor”.

Dan LUCA / Bruxelles

 

Niciun comentariu: