vineri, 28 septembrie 2012

Dan LUCA – articol în Occidentul Românesc – “Cât de stiinţifică este Diaspora românească?”

Recent am semnat un material publicat de Occidentul Românesc în care am reamintit de importanţa Diasporei în cercetarea ştiinţifică. Cu ocazia Conferinţei organizate de Diaspora ştiinţifică săptămâna aceasta la Bucureşti, am prezentat un subiect care mă preocupă de câţiva ani - racordarea Diasporei la sistemul românesc.

Vă invit să citiţi articolul în întregime.

………….

“De câţiva ani urmaresc cu interes racordarea Diasporei la sistemul românesc şi am rămas plăcut surprins să fiu invitat la a 3-a conferinţă a Diasporei ştiinţifice, de fapt titlul exact a fost “Diaspora în Cercetarea Ştiinţifică şi Învăţământul Superior din România”. Evenimentul se deruleazã o dată la doi ani în Bucureşti, în organizarea numeroaselor instituţii româneşti.

În cadrul mesei rotunde despre “Spaţiul public. Politici publice”, a fost o onoare să interacţionez cu oameni de ştiinţă români, cu activităţi remarcabile în universităţi din Statele Unite, Franţa sau Suedia. Studiile lor despre “Spaţiile publice numerice – instrument de politici publice în Franţa”, “Social media şi campaniile prezidenţiale: Lecţii din SUA şi Franţa” sau “Raportarea la gen în cadrul Parlamentului: Spaţiu public, roluri private”, au fost excelent argumentate.

Prezentarea mea despre “Adaptarea adminisitraţiei româneşti la Diaspora românească” a fost privită cu mult interes de cei prezenţi, fiind o cercetare aplicată, pe care o recomand celor interesaţi. Studiile pe care le-am realizat în ultimii ani, fie prin intermediul Clubului “Romania–UE” Bruxelles, fie, de dată mai recentă, cu echipa PSD Belgia, au fost baza unei comunicări ştiinţifice despre nevoia evoluţiei administraţiei româneşti, dacă dorim o abordare inclusivă, implicând cu adevărat românii din Diaspora. Cercetarea am coordonat-o împreunã cu colega mea Codruţa Filip.

Prin argumente solide am expus nevoia unei asocieri organice a “Relaţiilor Externe” cu Diaspora, iar lansarea “Ministerului Afacerilor Externe şi al Diasporei” este construcţia politică româneascã cea mai adaptată realităţii pe care o trăim. Doresc să îi felicit pe iniţiatorii conferinţei în anul 2008, organizatorii ediţiei din 2012 şi pe finanţatori, cei care au făcut ca peste 800 de români, împărţiţi pe 29 specializări, să dezbată la Bucureşti despre cercetarea românească”.

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu: