miercuri, 7 martie 2012

Ce am de gând să fac pentru România?

Recent prezentam ceea ce am realizat eu pentru România. Voi continua exerciţiul mental, privind spre viitor, întrebându-mă ce am de gând să fac pentru România?

Din nou mă voi referi “extins”, la cele 3 dimensiuni: europeană, naţională şi locală, de data aceasta începând povestea cu…


Europa

Prin intermediul tezei de doctorat am ajuns la concluzia că Uniunea Europeană poate face mult pe palierul educaţional, pentru tineri. Cred în continuare într-un nou program educaţional, deşi până acum 3 comisari europeni cărora le-am prezentat proiectul nu au avut forţa de a-l pune în practică. Sper ca în următorii ani să reuşesc să conving factorii de decizie comunitari că un program care poate genera un milion de mobilităţi europene pe an este pertinent.

Dacă rămânem pe palierul “educaţiei europene”, doresc de asemenea să pun în practică, sau să “înşurubez” în actualele programe, o nouă oportunitate pentru studenţii care urmează curricule corelate cu afacerile europene. Sper să am tăria pentru a convinge că Uniunea Europeană trebuie să aloce fonduri universităţilor pentru “a-şi aduce studenţii” în Bruxelles-ul european pentru o săptămână de prezentări intensive. Totul printr-un ”program umbrelã” co-finanţat de către DG Educaţie şi Cultură.

Voi continua şi în viitor să studiez impactul tehnologiilor contemporane asupra mecanismului decizional comunitar. Rezultatele le voi comunica în permanenţă prin intermediul blogului, dar şi prin intermediul articolelor de presă, sperând că tot mai mulţi colegi să fie interesaţi de găsirea metodelor pentru o Europă mai eficientă şi mai transparentă.


România

Două dimensiuni mă preocupă în viitor din punct de vedere al României. Voi continua să creez structuri de dezbateri pentru a găsi soluţii prin care România să fie calibrată la structura comunitară. Efectele acestui mecanism: consolidarea României ca a 7-a putere politică europeană, o mai bună absorbţie a fondurilor europene, o mai bună dezvoltare a României şi implicit o mai bună calitate a vieţii pentru români.

Proiectul “Cei 3 milioane de români din Diaspora” mă preocupă. Prin activitatea mea voi încerca să transmit un mesaj că implicarea (chiar şi cea politică) este necesară. Se pot înfiinţa centre sociale în Diaspora, cu legături pe structurile locale româneşti, se pot dezvolta media care să fluidizeze comunicarea între România şi afară. Se pot realiza proiecte fantastice pentru români!


Cluj

Doresc să deschid şi mai mult fereastra de oportunităţi pentru concetăţenii mei. Cred că se poate realiza conexiunea reală cu capitala comunitară prin deschiderea Reprezentanţei Permanente a Clujului la Bruxelles şi sper să am tăria de a convinge decidenţii locali că Europa este o oportunitate, în special la Cluj.

Pregătesc deja unele cursuri despre Bruxelles-ul european şi studenţilor de la Cluj. Sper ca în următoarele luni să găsesc oportunitatrea de a le prezenta celor de la Universitatea “Babeş-Bolyai”, căci cerere există la cel puţin 4 facultăţi: studii europene, ştiinţe politice, drept şi ştiinţe economice.


În ultimii 20 de ani m-am implicat în proiecte cu România, în special pe palierul neguvernamental. De câţiva ani am reuşit accelerarea relaţionării şi pe culoarul politic, numindu-l simbolic pre-guvernamental. Sper ca viitorul să îmi dea posibilitatea să prestez activităţi şi din interiorul sitemului politico-administrativ românesc sau comunitar.

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu: