marți, 14 februarie 2012

Vizibilitatea naţională a liderului european

Catherine Ashton, comisarul european, care trebuie să reprezinte “faţa şi vocea” UE în lume, este ignorată de proprii ei compatrioţi, conform unui studiu recent dat publicităţii. Doar 16 procente dintre britanici au auzit de doamna Ashton în presa naţională conform răspunsurilor primite în urma unui Eurobarometru.

Nici comisarul francez Michel Barnier nu se bucură de o atenţie mai mare, însă acesta are o mare popularitate în mediul online, unde este surclasat doar de preşedintele Barroso.

Sunt şi exemple mai bune, de exemplu, Comisarul pentru industrie, Antonio Tajani, ocupă locul trei în clasament, cu 40% dintre italieni informaţi din presa naţională despre activitatea acestuia, în luptă strânsă cu maltezul John Dalli şi Olli Rehn din Finlanda.

Comunicarea cu cetăţenii este esenţială, indiferent de nivelul ocupat în ierarhia europeană. Presa joacă încă un rol extrem de important, pe lângă celelalte surse online, iar vizibilitatea în structura naţională este un mai bun indicator.

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu: