joi, 16 iunie 2011

Spania şi UE văzute de la Madrid

Recent mi-am petrecut câteva zile la Madrid pentru o serie de întâlniri legate de dezvoltarea EurActiv în Spania. E practiv o continuare a seriei începute acum 6 luni, prin deplasări avute în capitalele europene.

Spania priveşte cu multă atenţie Europa, iar subiectele cele mai la modă sunt legate de criza produselor agricole, reforma Politicii Agricole Comune, accesarea fondurilor europene. Gestionare crizei economice este cel mai puternic subiect de actualitate, în care şomajul, în special în rândul tinerilor, este punctul arzător. Analizând din interiorul sistemului spaniol protestul tinerilor din Puerta del Sol pare mult mai realist şi apreciat. Este o mişcare spontană, care propune printre altele o democraţie participativă în Spania, tineri care încearcă să schimbe radical modul de gândire al politicienilor. Au 20-25 de ani şi se întreabă “ce trebuie să fac pentru a avea o casă şi să am siguranţa de a-mi creşte copiii într-o Spanie normală? Vreau un loc de muncă, dar şansele sunt mici. Cum mă ajută sistemul?”

Cu mare plăcere am vizitat şi Ambasada României din Madrid, aşa cum făcusem în februarie cu cea de la Berlin. Să reprezinţi o comunitate de aproape un milion de români în Spania nu e un lucru uşor şi doresc să o felicit pe doamna ambasador Maria Ligor pentru rolul pe care îl are. Foarte interesantă şi practică de exemplu ideea consulatelor itinerante.

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu: