duminică, 20 martie 2011

Afacerile europene în capitalele europene

Ca Director al retelei europene EurActiv, am avut plăcerea ca în ultima perioadă să călătoresc în câteva state europene. În vara trecută în Serbia am fost surprins să constat o atmosferă pe care o întâlneam în Bucureşti acum 10-15 ani.

În timp ce în Slovacia, la fel ca şi în România, se remarcă dificultăţi în tratarea dosarelor tehnice ale legislaţiei comunitare, Polonia s-a descurcat mai bine şi este pregătită acum să preia în câteva luni “Preşedenţia UE”.

Când am ajuns la Berlin, am simţit că mă aflam cu adevărat în capitala unui puternic stat european, unde sectorul privat priveşte cu interes dezvoltările legislaţiei comunitare.

În Franţa dezbaterile pe teme precum Politica Agricolă Comună, Guvernarea Economică şi dezvolarea Dilpomaţiei Europene domină agenda naţional-europeană. Preocupările Italiei privind UE sunt lăsate doar pe seama specialiştilor, mare păcat pentru o ţară implicată activ în marile dosare comunitare de-a lungul istoriei.

Sper să pot continua aceste incursiuni în sistemele naţionale şi în următoarele luni, pentru înţelegerea afacerilor europene în capitalele europene.

Dan LUCA / Bruxelles

Niciun comentariu: